Onze Bouwhelden | Misha Blok

Misha Blok

Misha (25) houdt van de kroeg, het theater en Feyenoord. Maar het allerliefst is ‘ie met cijfers bezig. Tijdens het vierde jaar van zijn studie commerciële economie deed hij er daarom een schepje bovenop. Hij startte het traineeship ‘online marketing’ via Leaped en raakte vertrouwd met SEO, Google Ads, UX, analytics – en meer. Een bak aan kennis die Misha al bijna twee jaar inzet voor de marketingmachine van Building Heroes.

1+1=3

Misha studeerde zes maanden fysiotherapie, maar kwam er al snel achter dat zijn passie ergens anders lag. Namelijk bij cijfers en data. “Ik kan er de hele dag mee vullen, zo leuk vind ik het.” Toen hij het licht eenmaal zag ging hij er vol voor. “Een normale week bestond voor mij uit studie, stage en werken, en dan ook nog een scriptie schrijven en stageverslag maken. Als ik geluk had was ik op zondagavond vrij.” Maar zijn inzet loont. Vanaf januari 2020 is Misha aan de slag als online marketeer bij Building Heroes. “Tijdens de eerste maanden maakte de senior marketeer me snel wegwijs met het reilen en zeilen van de marketingafdeling.” In de coronapandemie verliet zijn mentor het schip en nam hij het stokje van hem over. Sindsdien staat hij aan het roer van z’n eigen projecten, maar wel met een geweldig marketingteam om hem heen.

De mens achter de data

Een rekenwonder is Misha zeker. Hij maakte tijdens zijn eindexamen wiskunde zelfs geen enkele fout – op een verkeerde komma na. Toch miste hij diepgang in algebra. “Het is juist tof om te zien wat je met cijfers kunt doen en bereiken. En om met de kleinste ontdekking grote impact te maken.” Zo constateerde hij eens iets in de funnel, verbeterde op dat punt de website en zag direct wat voor positieve verandering dat teweeg bracht. Dat hij zijn kunde op het recruitmentvak kan botvieren vindt hij fantastisch. “E-commerce is niet mijn ding. Het gave aan recruitment marketing is dat het heel menselijk is; het gaat over mensen die een toffe baan zoeken. Ik zet me niet alleen in om interne processen te optimaliseren, ik wil het ook voor de sollicitanten plezieriger maken.” Want hoe fijner hij het traject maakt voor een kandidaat om te solliciteren, hoe beter het uiteindelijk bij Building Heroes gaat. En vice versa.

Een schot in de roos

In de dynamiek van het team gedijt Misha goed. Jong, fris en gezellig, noemt hij het. “We leren van elkaar, verzinnen veel nieuws en blijven innoveren. En het is tof dat er ruimte is voor eigen ideeën en fouten maken oké is.” Hij is nu met name verantwoordelijk voor het bouwen en behouden van het netwerk, o.a. door marketing- en recruitmentprocessen te optimaliseren. “Ik focus me op de eerste helft van de marketingmachine: de instroom en marketing automation. Dus eigenlijk het eerste contactmoment met de kandidaten en hen vervolgens warm houden met mooie content.” Maar ook een blik op de toekomst is belangrijk, waar volgens Misha eenvoud en snelheid de boventoon gaan voeren. Ook in recruitment ziet hij hoe snel alles digitaliseert. Ideaal om de processen verder te automatiseren en meer ruimte te creëren voor persoonlijke aandacht dus. “Dit klinkt tegenstrijdig, maar het gaat hand in hand. Hoe meer administratieve rompslomp je bij de recruiters wegneemt, hoe meer zij kunnen doen waar het om draait. Namelijk: verbinden en in contact staan met de kandidaat.”