Onze Bouwhelden | Melvin Pennings

Melvin Pennings

Melvin, de jongste van vijf partners van Building Heroes. Met zijn ontzettende gedrevenheid en enthousiasme kun je niet om hem heen. Vanuit Amsterdam bouwde hij een paar jaar geleden de regio Zuid-West Nederland op. Nu heeft hij in Rotterdam een team en een stijlvol kantoor met uitzicht op de Van Brienenoordbrug. ‘In het begin had ik mijn kantoor in de auto, terwijl we nu vanuit een kantoor met een heel team actief zijn. We breiden zelfs alweer uit,’ vertelt hij trots.

Thuishonk

Zijn doel is duidelijk: van Building Heroes hét thuishonk maken voor de helden in bouw en infra. ‘Oprechte interesse, eerlijkheid en transparantie richting kandidaten en opdrachtgevers, zijn hierin belangrijk. Zo bouw je een duurzame relatie op en dat is heel belangrijk.’ Dat dit niet altijd de makkelijkste weg is, geeft voor hem niet. ‘Mijn vader heeft me altijd geïnspireerd om te bereiken wat ik wil en om een duidelijk doel voor ogen te hebben. Ook al gaat het niet altijd even makkelijk.’

Bouwen aan kampioenen

‘De ontwikkelingsmogelijkheden bij Building Heroes zijn enorm. Ik denk ook dat iedereen zich altijd moet blijven ontwikkelen. Als je stopt met leren, sta je stil.’ Melvin is een goed voorbeeld hoe je bij Building Heroes vrijheid en vertrouwen krijgt om jezelf te ontwikkelen; in drie jaar groeide hij van junior consultant naar partner. Daar biedt Building Heroes dus alle ruimte en mogelijkheden voor.

Dubbelrol

Alle partners zijn ook als consultant werkzaam in het werkveld. Ook Melvin heeft die dubbelrol en ziet dit ook echt als een kans: ‘Ik kan meebouwen aan een groeiende organisatie met een duidelijke visie op de markt. We zijn partner voor zowel opdrachtgevers als kandidaat, kennen onze relaties door en door en denken mee in mogelijkheden en kansen.’

‘Met Building Heroes zijn we een nieuwe weg ingeslagen. We zijn onderscheidend in de markt.’ Om succesvol te zijn, bouwen we met de hele organisatie. Melvins enthousiasme en sociale karakter helpen hierbij. ‘Ik doe mijn best om iedereen mee te krijgen, dat we er allemaal in geloven, dezelfde visie hebben en dat we dit op een positieve manier uitdragen naar de markt.’