Blog
Successen moet je delen!
We hebben het in de vorige blogs uitgebreid gehad over unieke vacatureteksten. Nu heb ik ontzettend gaaf nieuws. Na drie weken intensief testen in Rotterdam – en op verzoek daarbuiten – trok collega Thijs aan de bel bij ons marketingteam. Hij had teksten nodig voor twee startersfuncties voor een mogelijk nieuwe klant. Ik sprak met hem over het vacatureproces.
Hoi Thijs! Kun je me meer vertellen over jouw opgave bij CFP?
Jazeker, maar ik leg je eerst even uit wat voor bedrijf het is. CFP is actief in verduurzaming van gebouwen. Met online tools helpen ze iedereen op weg die aan de slag wilt met verduurzamen. Hun missie? Alle gebouwen en woningen in Nederland duurzaam! Om dit te realiseren zoeken ze WO afgestudeerde mannen én vrouwen die als consultant of projectmanager aan de slag gaan. En die moest ik helpen vinden!
Welke rol speelde de marketingafdeling hierin?
De basis van de vacaturetekst had ik al geschreven dus ik had een begin. Daarna ben ik me gaan verdiepen in de rol, de professionals en natuurlijk de organisatie om zo een vlotte maar vooral wervende tekst te schrijven. Jij en Denise hebben er uiteindelijk een mooi geheel van gemaakt. Het resultaat is een glasheldere vacature die daadwerkelijk verdieping laat zien.
Wat heeft het opgeleverd?
Voor allebei de functies hebben we de twee vacatures naast elkaar laten draaien: mijn eigen versie en die van het marketingteam. Uiteindelijk kwam een derde van de sollicitanten via de basistekst binnen en het dubbele op de uitgebreide omschrijving. We kunnen wel zeggen dat kwaliteit loont!
Hoe kunnen we dit verder uitbreiden binnen Building Heroes?
Zoek verdieping in taken en verantwoordelijkheden maar ga ook na wat voor bedrijf het is en wat voor mensen er werken. Zo realiseer je parels van vacatures. Onze consultants moeten als echte verbinders hier dus ook focus op leggen. Met de juiste informatie maken jullie er wat moois van!
Benieuwd hoe het in Rotterdam gaat en hoe Building Heroes dit proces verder uitrolt in 2021? Stay Tuned!