Oké we gaan lekker. Waar we het de afgelopen twee weken gehad hebben over het nut van vacatures publiceren, neem ik jullie vandaag weer wat verder mee in de wondere wereld van recruitment. Zoals onderzocht loont het om vacatures op onze eigen website te plaatsen. Het zorgt namelijk voor meer verkeer, een organische instroom van professionals en ingevulde functies. Maar ook kwaliteit en leesbaarheid van de teksten is een ontzettend belangrijk onderdeel. En dat is precies waar we het vandaag over gaan hebben!
Even terug naar augustus van dit jaar, toen we van collega Jeroen de vraag kregen om te achterhalen of andersoortige vacatureteksten van invloed zijn op onze resultaten. Dat leg ik even uit. We zijn natuurlijk bezig met het automatiseren van processen en standaardiseren van functies, maar het is absoluut niet wenselijk dat alle teksten klakkeloos gekopieerd worden.
Door de vacatures diepgang te geven en ze toe te spitsen op een bepaalde rol of project, wordt de tekst uniek. Denk hierbij aan een werkvoorbereider die zich ook mag bezighouden met de planvoorbereiding of een uitvoerder die zijn eigen bouwplaats indeelt en de bouwmethodiek kiest. Het formulier uit de vorige blogs voorziet ons van deze functie specifieke details en zorgt voor een creatieve insteek. Zo laat Building Heroes vakmanschap zien, zowel aan de kant van de professional als die van de klantpartner.
Wat blijkt? Na een test met vijf vacatures is de conversie door het gebruik van creatieve teksten bijna verdubbeld. Reden genoeg dus om dit tot op de bodem uit te zoeken. Verder kan ik verklappen dat ik bij mijn volgende blog een gastschrijver aanhaak. Nieuwsgierig wie het is en wat wij voor hem betekend hebben? Stay tuned!
Geschreven door Brian Pronk. Revolutionary Recruiter bij Building Heroes.